بلاگ, کناف

کناف چیست؟ بررسی انواع پانل های گچی در مکان مناسب شما

یک نمونه عکس از اینکه کناف چیست

کناف هم جزئی از محصولات سقف کاذب است که امروزه توسط طراحان دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برایتان سوال پیش آمده است که کناف چیست؟ باید به صورت عمیق به آن توجه کنیم. چرا که کناف، بخش مهمی از دکوراسیون داخلی را در بر می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا این محصول را مورد بررسی قرار دهیم تا نقش مهم آن در دکوراسیون داخلیتان را به اشتراک بگذاریم. لطفاً تا انتها در کنار ما باشید.

جهت دریافت مشاوره کاملاً رایگان در تهران و کرج توسط تیم دریم هاوس، فقط یک تماس بگیرید:


مقالات پیشنهادی:


نمونه ای از سقف کاذب کناف

کد عکس: ۲۵۶

کناف چیست؟

کناف یک صفحه روکشدار گچی است که توسط شرکت knauf تولید می‌شود. این شرکت بیش از ۸۰ سال است، درحال فعالیت است و در صنایع ساختمان فعالیت می‌کند. این شرکت توسط برادران کناف بنیانگذاری شد و اکنون در سطح بین الملل کار می‌کنند. گچبرگ محصولی آلمانی است، که از پرطرفدار ترین مواردی است که در سقف از آن استفاده می‌شود. امروزه کناف با توجه به مزایایی که دارد به جای مصالح عادی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کناف چیست؟

کد عکس: ۲۵۷

کناف بهتر است یا رابیتس؟

خب این سوالی است توسط بسیاری از شما ها ممکن است پرسیده شود. کناف بهتر است یا رابیتس؟ یا مثلاً کناف بهتر است یا گچ؟ هر کدام در مکان و متناسب با نوع مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته علایق مشتری هم از فاکتور هایی است که در انتخاب این دو اثر دارد.اگر بخواهیم در مورد این مسئله به صورت کلی نگاه کنیم، برگ برنده با کناف است. چون knauf بابت انعطاف پذیری که دارد می‌شود، با سلیقه مشتری سریع تر از رابیتس اجرا شود. و از همه مهم تر هزینه های کم این محصول در برابر رابیتس بسیار پائیین است. گچبرگ دردسر کمتری نسبت به رابتیس دارد و همیشه توصیه کسانی که دکوراسیون کار می‌کنند، اکثر اوقات به نفع کناف رای می‌دهند.

جهت دریافت مشاوره کاملاً رایگان در تهران و کرج توسط تیم دریم هاوس، فقط یک تماس بگیرید:

کناف بهتر است یا رابیتس؟

کد عکس: ۲۵۸

knauf یا رابیتس

کد عکس: ۲۵۹

استفاده از کناف در کدام محل مناسب است؟

در کناف در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچبرگ هایی که از این محصول تولید شده است، این پالس را می‌دهد که می‌شود از این محصول در بسیاری از لوکیشن ها استفاده کرد. اما به طور کلی باید سوال خود را اصلاح کنیم، و اینگونه بپرسیم؛ استفاده از کناف کدام مکان را زیباتر می‌کند. کناف در منازل (اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق پذیرایی)، دفترکار، پاساژ و… بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس محدودیتی در استفاده کناف به آن صورت وجود ندارد، و به راحتی قابل اجرا خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره کاملاً رایگان در تهران و کرج توسط تیم دریم هاوس، فقط یک تماس بگیرید:

استفاده از knauf در کدام محل مناسب است؟

کد عکس: ۲۶۰

بررسی مزایا و معایب کناف

knauf هم مانند سایر محصولات دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این بخش قصد داریم داریم تا مزایای آن را بررسی کنیم؛

مزایا کناف:

  • بسیار سبک است در مقایسه با بقیه مصالح
  • بابت انعطاف بالا در برابر زلزله واکنش نشان می‌دهد
  • رنگ پذیری بسیار بالا
  • مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت
  • هزینه کمتر
  • انعطاف پذیری بالا در اجرا مطابق با سلیقه مشتری

معایب کناف:

  • مقاوم نبودن آن در برابر ضربه
  • در صورت استفاده از مصالح بی کیفیت ممکن است ضرر زیادی به پروژه در آینده وارد شود

جهت دریافت مشاوره کاملاً رایگان در تهران و کرج توسط تیم دریم هاوس، فقط یک تماس بگیرید:

بررسی مزایا و معایب کناف

کد عکس: ۲۶۱

انواع پانل های گچی کناف

محصولات مختلفی از پانل های گچی کناف وجود دارد که در سایز های ۱۲۰ در ۲۴۰ و با ضخامت ۹ میل و ۱۲ میل ارائه می‌شود. که هر کدام با توجه به نوع طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال از پانل ها ۱۲ میل در مکان هایی که نیازمند مقاومت بیشتر است مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است اما بیشتر ۴ نوع آن طرفدار بوده است.

جهت دریافت مشاوره کاملاً رایگان در تهران و کرج توسط تیم دریم هاوس، فقط یک تماس بگیرید:

برای اینکه به چیستی کناف اشراف بیشتری داشته باشید آنها را بررسی کردیم:

گچ برگ ساده RG

این پانل ها از آن دست محصولی هستند که ساده است. و در بسیاری از موراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچ برگ ساده RG در همه مکان های دور از حریق، سقف کاذب، دیوار ها و… که خشک هست قابل استفاده می‌باشد.

گچ برگ کناف ساده RG

کد عکس: ۲۶۲

گچ برگ کناف ضد رطوبت MR

از این محصول برای مکان هایی که دارای روطوبت و نم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که از MR در مکان هایی مانند آشپزخانه، بیمارستان، سرویس بهداشتی و مکان های صنعتی کار شود.

گچ برگ ضد رطوبت MR

کد عکس: ۲۶۳

گچ برگ کناف ضد حریق Fr

این پنل در برابر دمای بالا مقاومت مناسبی دارد. و توصیه می‌شود که در مکان های با دمای بالا استفاده شود. این ویژگی بخاطر داشتن فایبرگلاس و الیاف شیشه ای آن است، که مقاومت خوبی دارد.

گچ برگ کناف ضد حریق Fr

کد عکس: ۲۶۴

گچ برگ یا کناف ضد حریق و ضد رطوبت FM

این پنل گچی ترکیبی از ضد حریق و صد رطوبت بودن خود را نشان می‌دهد. اما این بدین معنی نیست که برای مثال از آن در سرویس بهداشتی استفاده کنیم. این محصول هم مانند بقیه محصولات دیگر مکان مناسب خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. از knauf FM در مکان هایی مانند چاه های تاسیساتی، پله های آسانسور و راه پله ها که نیاز به حفاظت در برابر رطوبت و حریق اند استفاده می‌شود.

گچ برگ یا کناف ضد حریق و ضد رطوبت FM

کد عکس: ۲۶۵

قیمت نصب و اجرای کناف

قیمت نصب و اجرای کناف متغیر است و دارای نواساتی است. اللخصوص قیمت اجناس آن است که دائم درحال تغییر است. و با توجه مکان ها ، حمل و نقل، متراژ و شیوه اجرا، نوع محصولی که قرار است استفاده شود متفاوت است.

جهت دریافت قیمت شما می‌توانید با شماره تماس : ۰۹۳۹۶۹۰۵۲۸۳ در ارتباط باشید.

معرفی تیم نصب و اجرای کناف در تهران و کرج

خب تا اینجا که فهمیدیم کناف چیست و انواع آن را که بررسی کردیم، می رویم سراغ اینکه یه تیم حرفه‌ای و خوب که سالها فعالیت کرده است را معرفی کنیم.

تیم دریم هاوس از سال ۸۹ درحال فعالیت در این حوزه است که تجربه های بسیاری در این حوزه دارد.

اگر نیازمند مشاوره هستید، این تیم به صورت کاملاً رایگان مشاوره‌ای حرفه‌ای را خدمتتان ارائه می‌دهد.

یا می‌توانید با پرکردن فرم زیر درخواست خود را ارسال کنید تا با در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم:

درخواست مشاوره رایگان کنافکاری

  • بازدید برای استان تهران و البرز رایگان می‌باشد.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کناف چیست؟

کناف یک نوع صفحه روکشدار گچی است که بیش از ۸۰ سال، توسط شرکت knauf اجرا می‌شود. این شرکت تا به امروز در صنایع ساختمانی فعالیت کرده و تا الان موفق بوده است.

کناف به چه شیوه هایی اجرا می‌شود؟

شیوه های مختلفی در اجرا وجود دارد؛ به عنوان مثال استفاده از نورمخفی در سقف کاذب، آسمان مجازی، استفاد از آن ها می توان نامبرد.

قیمت نصب و اجرای کناف به چه صورت است؟

قیمت های متنوعی در نصب و اجرای کناف تا به امروز ارائه شد. اما میانگین قیمت از ۱۶۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود الی ۲۱۰۰۰۰ تومان که بستگی به انواع و نوع مکان آن اجرا کننده فاکتور می‌دهد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید یا اگر سوال دارید می‌توانید از طریق کامنت ها بپرسید ما در کمترین زمان به آن پاسخ می‌دهیم.

1 دیدگاه در “کناف چیست؟ بررسی انواع پانل های گچی در مکان مناسب شما

  1. سبحان هاشمی گفت:

    سلام ممنونم بابت این مطالب بسیار زیبا تشکر 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *